
Cuprins
Ai un telefon Samsung si mesajele nu mai pleaca, desi ai semnal si internet? Subiectul pare banal, dar cauzele pot fi multiple: de la setari simple, card SIM blocat sau lipsa credit, pana la politici de retea, inchideri 3G sau bug-uri software. In randurile de mai jos gasesti un ghid detaliat, structurat pe scenarii reale si pasi concreti, ca sa identifici rapid problema si sa revii la mesaje functionale.
De ce nu pot trimite mesaje pe telefonul Samsung?
Intrebarea acopera mai multe tehnologii simultan: SMS clasic (pana la 160 de caractere pe segment), MMS (mesaje cu poze/video ce necesita date mobile active) si RCS (Chat features in Google Messages, cu criptare end‑to‑end si fisiere mari). In 2025, aceste servicii coexista, iar dispozitivele Samsung pot folosi oricare dintre ele ca fallback, in functie de setari si capabilitatile retelei. Merita retinut ca in Uniunea Europeana, inclusiv Romania, tariful maxim reglementat pentru SMS international intracomunitar ramane 0,19 EUR pe mesaj, fara TVA, conform cadrului UE in vigoare si comunicat de organisme precum BEREC si autoritatile nationale (de ex. ANCOM). Asta nu rezolva direct trimiterea propriu-zisa, dar explica de ce operatorii aplica uneori controale si limite pentru a preveni abuzul si frauda. In continuare, parcurge subpunctele care te ajuta sa delimitezi rapid cauza.
1) Semnal, modul avion si elemente de baza pe care le omitem des
Inainte de setari complicate, verifica lucrurile evidente. Pe telefoanele Samsung, bara de semnal si indicatorul RAT (2G/3G/4G/5G) iti spun pe ce tehnologie esti in acel moment. SMS-urile clasice pot fi trimise si pe 2G, insa fiabilitatea creste pe 4G/5G atunci cand IMS/VoLTE este activ si operatorul suporta SMS over IMS. Daca esti intr-o zona aglomerata (evenimente, stadion, mall), reteaua poate fi congestionata si mesajele intarzie sau esueaza. Valorile de semnal ofera indicii: in jur de -70 dBm inseamna semnal excelent, -85 dBm bun, -100 dBm slab, iar sub -110 dBm extrem de slab, caz in care SMS-ul poate esua intermitent. Modul Avion ramane o capcana frecventa: daca a fost activat pentru un zbor sau pentru economisirea bateriei si a ramas pornit, nici SMS, nici RCS nu pleaca. Dezactiveaza-l si asteapta 10-15 secunde pentru reatașarea la retea. Verifica si abonamentul/prepay: daca ai 0 credit sau ai depasit limita de consum pe un plan de business, operatorul poate bloca automat SMS-urile pana la reactivare. In 2025, multi operatori aplica si filtre anti-spam dinamice; daca ai trimis multe SMS-uri intr-un interval scurt (de ex. peste 30-50 in cateva minute), e posibil sa fii temporar limitat.
Checklist de baza:
- Asigura-te ca modul Avion este dezactivat si comutarea VoLTE/VoWiFi nu e intr-o stare instabila.
- Verifica nivelul de semnal: ideal peste -95 dBm; daca e mai slab, muta-te langa o fereastra sau iesi afara.
- Reporneste telefonul pentru a reinitializa atasarea la retea si stiva radio (modemul).
- Confirma ca ai credit sau SMS-uri incluse si ca nu exista restrictii pe cont (intarzieri la plata, plafon).
- Testeaza trimiterea catre un alt numar si dintr-o alta locatie, pentru a izola problema de peering sau de celula.
Un test util este trimiterea unui SMS foarte scurt (de exemplu “Test”) pentru a reduce segmentarea mesajului. SMS-urile mai lungi sunt fragmentate in mai multe segmente de 153 de caractere (din cauza campurilor UDH), iar fiecare segment e taxat si transmis separat; daca unul esueaza, receptorul poate primi doar partial. Daca vezi “Mesaj neexpediat” imediat, suspecteaza o problema locala (mod avion, SIM, blocare in aplicatie). Daca esecul vine dupa 60-120 secunde, de regula e time‑out de retea sau congestionare. Cand ai 5G activ, dar fara VoLTE/IMS functional, telefonul poate face fallback la 3G/2G pentru SMS; in zonele unde 3G a fost oprit, fallback-ul poate esua, motiv pentru care e esential ca VoLTE/IMS sa fie provisionat corect (vezi un subpunct dedicat mai jos).
2) SIM, eSIM si numarul centrului de mesaje (SMSC)
Cardul SIM (sau profilul eSIM) este cheia autentificarii in retea pentru serviciile clasice, inclusiv SMS. Daca SIM-ul este mutat, uzat sau taiat incorect, contactele pot fi compromise si pot aparea erori aleatorii. In 2025, multi utilizatori au migrat la eSIM, iar profilul poate fi importat printr-un cod QR emis de operator. O activare incompleta eSIM sau o re-provizionare partiala poate duce la functionare doar pentru date, dar nu si pentru serviciile de mesagerie traditionale. Un alt element critic este SMSC (Short Message Service Center). In mod normal, operatorul scrie automat numarul SMSC pe SIM si telefonul il citeste la prima atasare; totusi, dupa importuri din alte tari, SIM clonat sau firmware neoficial, SMSC poate lipsi sau poate fi gresit. Pe Samsung, il poti verifica in aplicatia Mesaje sau in meniuri specifice operatorului; valorile arata ca un numar in format E.164 (de ex. +4074xxxxxxx pentru Romania, in functie de operator). Un SMSC incorect blocheaza trimiterea, desi primirea poate merge, pentru ca SMS mobile-terminated parcurg alt flux.
Verificari pentru SIM/eSIM si SMSC:
- Scote SIM-ul, sterge-l usor pe contactele aurii, repozitioneaza-l si reporneste telefonul.
- Daca folosesti eSIM, solicita operatorului reemiterea profilului si fa o reactivare completa.
- Acceseaza setarile Mesaje si confirma ca SMSC este populat cu numarul corect pentru operatorul tau.
- Testeaza SIM-ul in alt telefon; daca problema persista, e probabil de la SIM sau contul operatorului.
- In telefoanele dual-SIM, asigura-te ca slotul setat ca implicit pentru SMS este acel SIM care are servicii active.
Daca ai portat numarul recent, pot exista intarzieri in rutarea SMS prin toate SMSC-urile de peering. In mod normal, portarea in Romania se finalizeaza in 3 zile lucratoare, dar propagarea completa a rutelor SMS internationale poate dura suplimentar in functie de acordurile dintre centrele de mesaje. ANCOM monitorizeaza procesul de portabilitate, iar daca dupa 72 de ore inca ai probleme intermitente la trimiterea SMS catre anumite retele, contacteaza operatorul si cere o verificare de peering SMSC. Nu in ultimul rand, retine ca anumite profile corporative pot restrictiona trimiterea SMS in afara tarii sau catre short codes; pentru astfel de conturi, doar operatorul poate ridica blocarea. Daca folosesti un SIM vechi (mai vechi de 5-7 ani), merita sa ceri gratuit inlocuirea lui cu un SIM nou compatibil 4G/5G si IMS; aceasta schimbare rezolva frecvent erori de semnalizare legate de SMS.
3) Aplicatia Mesaje, RCS si fallback corect catre SMS/MMS
Telefoanele Samsung pot folosi aplicatia Samsung Messages sau Google Messages. In 2025, majoritatea utilizatorilor de Android din Europa folosesc Google Messages cu RCS (Chat features), cu peste 1 miliard de utilizatori activi lunar raportati public de Google si mentinuti in 2024, cifra relevanta si in 2025 pentru adoptare. RCS aduce confirmari de citire, tastare si fisiere mari (adesea pana la 100 MB), dar necesita internet si suportul operatorului sau al serviciului RCS furnizat de Google. Cand RCS este activ, dar interlocutorul nu are RCS sau internet, aplicatia ar trebui sa faca fallback automat la SMS. Daca fallback-ul este dezactivat sau blocat de o eroare in Google Play Services, vei vedea “Trimite ca SMS” esuat. Verifica in Mesaje setarea “Trimite ca SMS daca RCS nu este disponibil”. Dezactiveaza temporar RCS si testeaza trimiterea SMS simplu: astfel izolezi problema de la stratul IP (RCS) la stratul clasic (SMS).
Pasi in aplicatie pentru a izola problema:
- Seteaza aplicatia implicita pentru SMS: Setari > Aplicatii implicite > Aplicatie SMS (alege Google Messages sau Samsung Messages).
- In Google Messages: Setari > Functii de chat (RCS) > Dezactiveaza si testeaza trimiterea unui SMS scurt.
- Goleste cache pentru Mesaje si Servicii Google Play, apoi reporneste telefonul.
- Verifica permisiunile aplicatiei (SMS, Telefon, Contacts); lipsa permisiunii Telefon poate afecta trimiterea.
- Daca folosesti Dual Messenger sau Secure Folder, testeaza si in profilul principal, fara clonare.
Uneori, un update de Play Services sau Carrier Services schimba comportamentul RCS. In 2025, Google livreaza actualizari frecvente pentru Carrier Services, iar un regres poate afecta fallback-ul. Daca functiile de chat raman “Configurare in curs” mai mult de 5-10 minute, sterge datele Carrier Services, comuta Wi‑Fi/Date Mobile si reincearca. Retine ca RCS necesita sincronizarea numerelor si a token-urilor pe serverele furnizorului; schimbarea SIM-ului sau portarea necesita revalidare. Daca partenerul de conversatie foloseste iPhone, in 2025 Apple a anuntat suport RCS, dar disponibilitatea efectiva depinde de versiunea iOS si de operator; pana cand RCS e disponibil bilateral, fallback la SMS/MMS este normal. Asigura-te ca nu ai blocat contactul: in lista de conversatii, trei puncte > Contacte blocate. Blocarea opreste atat SMS, cat si RCS. In aplicatia Samsung Messages, exista optiuni separate pentru “trimite ca MMS cand e prea lung”; daca aceasta optiune este pornita, mesajele lungi pot deveni MMS si vor esua daca datele mobile sunt oprite sau APN-ul MMS este gresit (vezi subpunctul urmator).
4) MMS si date mobile: APN corect, limite de marime si compresie
MMS-urile sunt mesaje multimedia care folosesc conexiunea de date a operatorului printr-un APN special (de regula “mms” sau “wap”). Spre deosebire de RCS, MMS nu foloseste internetul obisnuit al aplicatiilor; necesita configuratii MMSC, proxy si port specifice. Daca APN-ul MMS lipseste sau e incomplet, MMS-urile nu vor fi trimise, chiar daca ai internet functional in browser. In plus, operatorii aplica limite de marime pentru MMS, de obicei intre 300 KB si 600 KB in Europa, iar uneori pana la 1 MB; daca trimiterea depaseste limita, aplicatia incearca sa comprime continutul sau mesajul esueaza. Pe Samsung, exista optiunea de “auto-retrieve” si “resize image”; activeaza-le pentru a nu depasi pragurile. Retine ca multe planuri prepay taxeaza MMS separat, chiar si in 2025, iar lipsa creditului pentru MMS poate bloca trimiterea. Spre deosebire de RCS, MMS nu are criptare end‑to‑end si poate fi mai lent in zone aglomerate.
Elemente cheie pentru MMS functional:
- APN MMS corect: nume APN, MMSC (URL), proxy si port conform operatorului tau (verifica pagina oficiala a operatorului).
- Date mobile active in momentul trimiterii (chiar daca esti pe Wi‑Fi, multe telefoane comuta temporar pe date pentru MMS).
- Dimensiune maxima: pastreaza atasamentele sub 300-600 KB pentru compatibilitate larga; foloseste compresia.
- Roaming: MMS poate fi blocat in roaming sau tarifat suplimentar; verifica regulile planului.
- Aplicatie implicita: foloseste o singura aplicatie pentru MMS pentru a evita conflicte de APN sau intent-uri.
Daca ai migrare recenta intre aplicatii (Samsung Messages la Google Messages), re-verifica setarile MMS in ambele si sterge cache-ul. Unele handset-uri pastreaza APN-ul MMS in profiluri separate; daca ai resetat setarile de retea, solicita trimiterea automata a setarilor prin SMS de la operator sau configureaza manual din ghidurile oficiale. In mediile enterprise, politicile MDM pot dezactiva MMS, considerand-l un canal de date nesecurizat. Daca mesajele text lungi sunt convertite automat in MMS, dezactiveaza optiunea “Combina si trimite ca MMS” pentru a forta segmentarea SMS; vei plati mai multe segmente, dar creste sansele de trimitere acolo unde APN MMS e problematic. Pentru utilizatorii cu dizabilitati auditive sau de vorbire din Romania, serviciul 113 (SMS pentru situatii de urgenta) functioneaza cu inregistrare prealabila; verifica periodic instructiunile STS pentru 113, deoarece trimiterea MMS sau RCS nu este acceptata pe canalele de urgenta, doar SMS clasic.
5) Politici ale operatorilor: limite anti-spam, blocari, roaming si costuri
Operatorii aplica politici dinamice pentru a reduce spam-ul si frauda prin SMS. In 2025, filtrele pe retea pot marca trimiterea simultana a multor SMS-uri ca potential abuz, mai ales cu link-uri scurte repetitive. Un cont proaspat activat care trimite zeci de SMS-uri intr-o ora poate intra intr-un “cooldown” de cateva ore. Daca folosesti un gateway sau aplicatii automate, discuta cu operatorul pentru alocarea de rute A2P oficiale. Pentru utilizatorii individuali, blocarile pot aparea si pe categorii: SMS internationale, SMS catre numere scurte (concursuri, donatii) sau premium. In UE, pretul maxim reglementat pentru SMS international intracomunitar este 0,19 EUR pe mesaj (fara TVA) si se aplica si in 2025; totusi, in roaming “Roam Like At Home”, SMS-urile catre numere din tara de origine sau UE sunt taxate ca in retea nationala, dar pot exista politici de utilizare rezonabila (FUP). Verifica daca nu ti-ai consumat FUP-ul, altfel pot aparea suprataxari sau limitari temporare. In afara UE, tarifele cresc substantial si operatorul poate bloca trimiterea din lipsa de credit.
Ce sa verifici la operator, concret:
- Existenta unor blocari pe cont: internationale, premium, numere scurte, A2P.
- Eventuale datorii, garantii sau depasiri de plafon de consum pentru abonamente business/retail.
- Politici anti-spam: limita pe minut/ora/zi si procedura de deblocare manuala.
- Roaming: activarea serviciului si zonele tarifare; RLAH in UE vs restul lumii.
- Tarife si plafoane: in UE, 0,19 EUR/SMS international intracomunitar (fara TVA) ramane reper in 2025.
Conform cadrului european supravegheat de BEREC si implementat de autoritati precum ANCOM in Romania, operatorii sunt obligati sa comunice transparent tarifele si conditiile. Daca ai portat numarul, solicita o verificare a rutelor SMS internationale; anumite centre de mesaje tertiare pot avea intarzieri in actualizare. Pentru conturile corporate, MDM/EMM pot impune restrictii la SMS, mai ales pe dispozitive cu profil de lucru; cere administratorului IT sa confirme. In caz de abuz perceput (de exemplu, campanii de informare legitime catre multi clienti), operatorul poate cere trecerea pe rute dedicate A2P cu cost pe mesaj diferit. Tine cont ca mesajele foarte lungi (de ex. 3-5 segmente) pot fi taxate pe segment, iar anumite destinatii non-UE au politici stricte de livrare, crescand rata de esec. Daca totul pare conform, cere jurnalul de retea pentru ultimele incercari (timestamp, MSC/SMSC implicat); operatorul poate confirma daca mesajul a ajuns in SMSC si unde a esuat in lant.
6) Actualizari software, One UI si compatibilitate in 2025
Software-ul telefonului influenteaza direct stiva radio si serviciile de mesagerie. Samsung distribuie One UI pe baza Android, iar driverele modemului vin cu firmware-ul specific modelului. In 2024, Samsung a anuntat 7 ani de actualizari OS si securitate pentru seria Galaxy S24, angajament relevant si in 2025 pentru mentenanta serviciilor precum RCS/IMS. Modelele mai vechi primesc de regula 3-4 ani de actualizari majore si 4-5 ani de patch-uri, iar lipsa update-urilor poate lasa bug-uri nerezolvate la nivel de IMS sau aplicatia Mesaje. Daca ai instalat recent o actualizare si de atunci nu mai poti trimite mesaje, incearca wipe cache partition din modul Recovery si resetarea setarilor de retea (nu sterge datele, dar va trebui sa reconectezi Wi‑Fi si Bluetooth). O alta sursa de conflicte este instalarea paralela a doua aplicatii de mesaje implicite; asigura-te ca doar una este setata ca default. Google Play Services si Carrier Services primesc update-uri frecvente; o versiune cu regres poate bloca RCS sau fallback-ul. Reinstaleaza/actualizeaza aceste pachete si verifica din nou.
Masuri software practice pe Samsung:
- Actualizeaza sistemul: Setari > Actualizare software > Descarca si instaleaza (fa-l pe Wi‑Fi cu baterie peste 50%).
- Wipe cache partition: opreste telefonul, intra in Recovery, executa wipe cache (nu factory reset).
- Resetare setari de retea: Setari > Management general > Resetare > Resetare setari retea.
- Safe Mode: mentine apasat butonul Power, apoi apasa lung pe “Oprire” si alege “Mod sigur”; testeaza SMS.
- Actualizeaza/reeinstaleaza Google Messages, Carrier Services si Servicii Google Play.
Compatibilitatea IMS (VoLTE/VoWiFi/SMS over IMS) depinde de lista de operatori si codul de produs (CSC). Daca ai cumparat telefonul din alta tara, profilul CSC ar putea sa nu includa configuratii IMS pentru operatorul tau local; in consecinta, telefonul ramane pe fallback la 2G/3G pentru SMS si apeluri, ceea ce poate esua in zonele unde 3G nu mai exista. Verifica in Setari > Conexiuni > Rețele mobile daca VoLTE este disponibil si activ; pe unele modele, optiunea apare doar cand IMS e provisionat. Unele build-uri beta de One UI pot introduce bug-uri temporare; daca esti pe canal beta, considera revenirea la versiunea stabila. Testeaza si cu un alt cont de utilizator (daca folosesti Secure Folder sau profil de lucru), pentru a exclude politici MDM care blocheaza SMS. In fine, o resetare de fabrica poate rezolva probleme persistente, dar fa backup complet; recurge la ea doar dupa ce operatorul confirma ca reteaua si contul tau sunt OK.
7) Inchiderea 3G, VoLTE/VoWiFi si rolul IMS in trimiterea SMS
La nivel global, operatorii au inceput in masa inchiderea 3G in anii anteriori, tendinta accelerata pana in 2025 pentru a elibera spectru 2100 MHz si 900 MHz catre 4G/5G. In SUA, 3G a fost oprit complet pana la finalul lui 2022, iar in Europa procesul continua pe tari si operatori. Conform GSMA si 3GPP, trimiterea SMS in retele LTE/5G moderne se face preferabil prin IMS (SMS over IP prin IP-SM-GW), eliminand nevoia de fallback la 3G. Daca telefonul tau Samsung nu are IMS provisionat pentru operatorul curent, poate incerca fallback la 2G; acolo unde 2G are acoperire slaba sau a fost restrans, mesajele pot esua. VoLTE si VoWiFi sunt indicatori buni ca IMS functioneaza; daca vezi iconita VoLTE activa si poti apela in timp ce ramai pe 4G/5G, exista sanse mari ca SMS over IMS sa mearga corect. In schimb, daca la apel cazi pe 3G sau 2G, e posibil ca IMS sa nu fie provisionat sau sa fie dezactivat din profilul CSC.
Ce poti face pentru IMS/VoLTE/VoWiFi:
- Activeaza VoLTE si VoWiFi (daca operatorul le permite) in Setari > Conexiuni > Rețele mobile / Apel Wi‑Fi.
- Sună operatorul si cere confirmarea ca IMS e provisionat pe contul tau si pe IMEI-ul telefonului.
- Actualizeaza profilul de operator (carrier config) si, daca e cazul, solicita un SIM nou compatibil IMS.
- Testeaza cu un alt operator (SIM de la alt furnizor) pentru a separa problema de telefon vs retea.
- Evita fortarea 5G-only din meniuri ascunse; foloseste “5G/4G/3G/2G (auto)” pentru fallback sanatos.
ITU si GSMA recomanda migrari ordonate pentru a pastra serviciile esentiale precum SMS si apelurile de urgenta in tranzitia catre 5G Standalone. In 2025, multe retele europene ruleaza 5G NSA cu ancorare pe 4G; SMS-ul se livreaza fie prin IMS, fie prin fallback controlat. Daca locuiesti intr-o cladire cu ecrane Low-E sau beton armat, semnalul sub -100 dBm nu este rar; activeaza Apel Wi‑Fi si SMS-ul va folosi acelasi canal IP, imbunatatind livrarea. Retine ca VoWiFi poate fi limitat in roaming de unii operatori. Pentru dispozitivele achizitionate din afara regiunii (de exemplu, un model SUA adus in UE), benzile si profilul CSC pot fi nepotrivite, afectand IMS si, implicit, SMS in 4G/5G. Verifica specificatiile benzilor suportate si, daca e nevoie, foloseste un model destinat Europei pentru garantarea compatibilitatii optime.
8) Hardware, testare avansata si cand mergi la service
Daca toate verificarile software si de retea sunt in regula, ia in calcul o problema hardware la nivel de modem RF, conectori sau antene. Impactul poate fi subtil: datele functioneaza pe 5G/4G datorita MIMO si benzi diferite, dar SMS-ul esueaza cand telefonul face fallback la o banda unde antena are contact imperfect. Pe Samsung, poti rula teste hardware din meniul secret: formeaza *#0*# pentru testarea ecranelor si senzorilor, iar pentru informatii despre retea si servicii foloseste *#*#4636#*#* (pe unele modele). Monitorizeaza parametrii RSRP/RSRQ/SINR; valori RSRP mai bune decat -95 dBm si SINR peste 10 dB indica o legatura solida. Daca in zone cu semnal bun SMS-ul tot esueaza, investigheaza si un posibil conflict cu functiile de economisire a bateriei (App power management) care pot suspenda procesele Mesaje/Carrier Services in fundal.
Semne ca problema poate fi hardware:
- Semnal instabil brusc in aceeasi locatie, cu salturi mari de la -80 dBm la “No service”.
- Trimiteri SMS reusesc doar in modul Wi‑Fi Calling, dar esueaza pe retea radio clasica.
- Telefonul a suferit soc mecanic sau contact cu lichide; indicatorii LDI pot fi activati.
- Alte simptome RF: apeluri care cad, rată mare de retransmisii, viteze LTE neregulate pe aceeasi celula.
- SIM perfect functional pe alt telefon, dar mesaje care esueaza recurent pe acest device.
In astfel de cazuri, un service autorizat Samsung poate rula diagrame RF si teste pe banc. Daca telefonul este in garantie, reparatia modulului RF sau inlocuirea antenei poate fi acoperita. Pana ajungi la service, evita carcase groase cu insertii metalice sau accesorii magnetice puternice langa antena; acestea pot degrada semnalul. Curata slotul SIM cu aer comprimat si asigura-te ca tava SIM nu este deformata. Verifica daca un protector de ecran cu folie metalizata perturba senzorii de proximitate, ceea ce poate interfera cu economie agresiva in timpul apelurilor care, pe unele profiluri, afecteaza si SMS-urile. Daca folosesti repetor GSM in cladire, seteaza-l corect; un repetor mal configurat poate amplifica zgomotul si reduce SINR, crescand ratele de esec pentru semnalizarea SMS. In cele din urma, daca ai nevoie de trimitere urgenta si SMS-ul nu merge, foloseste RCS pe Wi‑Fi (daca destinatarul il are), aplicatii de mesagerie alternative, sau un apel clasic; pentru situatii de urgenta in Romania, 112 este canalul principal, iar 113 SMS este disponibil pentru utilizatori inregistrati cu dizabilitati de auz/vorbire.
9) Cand totul esueaza: resetari tintite, jurnalizare si comunicarea cu suportul
Cand ai parcurs toti pasii si problema persista, aduna dovezi si contacteaza atat operatorul, cat si suportul Samsung. Noteaza data si ora precisa a incercarilor esuate, numarul destinatiei, locatia aproximativa si daca erorile apar pe 2G/3G/4G/5G. Solicita operatorului verificarea log-urilor SMSC si confirmarea IMS provisioning pe cont. Intreaba explicit daca exista blocari pe tipuri de mesaje (internationale, premium, short codes). De la Samsung, cere ghid pentru exportul jurnalelor (Samsung Members are optiune de trimitere rapida de log-uri) si indica scenariul: “RCS off, SMS scurt, date mobile on/off, VoLTE on/off”. In 2025, in Romania, autoritatea ANCOM publica periodic informatii utile despre portare si reglementari tarifare; daca ai avut portare recenta si rutele SMS internationale nu functioneaza corect dupa mai multe zile, cere escaladare pe peering SMSC intre operatori.
Resetari si dovezi care ajuta suportul:
- Resetare setari de retea (nu sterge datele), urmat de reconfigurarea APN-urilor din surse oficiale.
- Test cu alt SIM (ideal alt operator) si testul SIM-ului tau intr-un alt telefon.
- Dezactivare RCS si trimitere SMS clasic cu 1-2 cuvinte pentru a elimina variabilele.
- Capturi de ecran cu eroarea si cu nivelul semnalului (asupara dBm) in momentul esecului.
- Jurnal din aplicatia Samsung Members sau bug report din Developer options, daca stii sa-l generezi.
Institutiile precum GSMA (care mentine specificatii si baze de date despre evolutia retelelor) si 3GPP (care standardizeaza IMS, SMS over IP si 5G) subliniaza ca interoperabilitatea depinde de implementari corecte la toate capetele lantului: dispozitiv, SIM/eSIM, retea de acces, core si platforme de mesagerie. De aceea, abordarea structurata, cu teste controlate si log-uri, grabeste rezolvarea. Reamintim si constrangerile tarifare in UE (0,19 EUR/SMS international intracomunitar fara TVA), valabile in 2025, care pot declansa politici automate anti-abuz atunci cand sunt detectate tipare anormale. Daca ai un telefon mai vechi decat ciclul suportat (de ex. peste 5-7 ani fara patch-uri), ia in calcul o actualizare hardware; pe langa beneficii de securitate, dispozitivele noi au certificari IMS mai largi si profile operator actualizate, reducand sansele de esec la trimiterea mesajelor.


